دکتر رضا رضائی
مدیر توسعه سازمان و تحول اداری
دکترای تخصصی (Ph.D) مدیریت فناوری
شرح وظایف
مدیر توسعه سازمان و تحول اداری
- برنامه ریزی برای نهادینه کردن نظام برنامه ریزی عملیاتی در راستای برنامه ریزی استراتژیک دانشگاه و مشارکت در تدوین برنامه ریزی استراتژیک دانشگاه
- برنامه ریزی برای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و ارتقای سطح خدمات رسانی
- برنامه ریزی و استقرار نظام پیشنهادات جهت بهره وری و بهبود ارائه خدمات درراستای کاهش هزینه های جاری، بهبود رویه های اجرایی،گسترش تفکر گروهی
- برنامه ریزی ونظارت برجایریزی پست های سازمانی
- برنامه ریزی ، نظارت ، اجرای و ارزیابی پروژه جانشین پروری و شایسته سالاری
- برنامه ریزی ونظارت برتهیه شاخص های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد در سطح دانشگاه /دانشکده(جشنواره شهید رجایی)
- برنامهریزی برای اجرای برنامههای اصلاح نظام اداری، توسعه و ترویج مفاهیم تحول در دانشگاه/دانشکده
- برنامهریزی جهت استقرار و توسعه نظام جامع مدیریت دانش و یادگیری سازمان در سطح دانشگاه/دانشکده
- مهندسی مجدد،تحلیل و طراحی سیستم ها و روش های انجام کار با هماهنگی و همکاری واحدهای مرتبط دانشگاه
- بررسی و ارائه پیشنهادهای ادغام، انحلال و یا ایجاد واحدهای سازمانی به مرکز توسعه مدیریت وتحول اداری وزارت متبوع
- بررسی و ارائه پیشنهاد بازنگری و اصلاح ساختار،شرح وظایف واحدها،پست های سازمانی واحدهای تابع دانشگاه
- ارائه پیشنهادهای کاربردی براي طرح در شوراها و کميته هاي برون سازماني مرتبط با حوزه کاري وپيگيري مصوبات
- ارائه راهنمایی و مشاوره به واحدهای تابعه دانشگاه/دانشکده درباره اصلاح، بهسازی و ارتقاء فرآیندها
- بررسی و اصلاح روشها، رویهها و فرآیندهای انجام کار در واحدها به شورای راهبری توسعه مدیریت دانشگاه برای ارتقاء بهرهوری، کارایی و رضایت اربابرجوع و کاهش هزینهها
- نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوط به برنامه های مرتبط
- نظارت بر برگزاری وشرکت درجلسات کمیته های مرتبط باحوزه فعالیت وارائه نظر پیرامون موضوعات مطرح شده
- نظارت بر ابلاغهای سطوح سرپرستی، مدیریتی و سایر کارکنان منطبق با تشکیلات تفصیلی مصوب دانشگاه/دانشکده
- نظارت بر اجرای ضوابط انتخاب، انتصاب مدیران درکمیته مدیران
- نظارت بر بروز کردن مستمر بانک های اطلاعاتی مرتبط با مهندسی سازمان، مهندسی مشاغل، برنامه ریزی عملیا تی و سایر سامانه ها
- نظارت بر حسن اجرای ساختار و تشکیلات مصوب دانشگاه/دانشکده
- نظارت بر تشکیل کمیته های تخصصی در فرایند پیشرفت مدیریت بهره وری
- ایجاد بستر مناسب استقرار مدیریت کیفیت خدمات دانشگاه و واحدهای تابعه
- شرکت در کمیته اجرایی گروه مهندسی مشاغل
- مطالعه وبررسی درزمینه نیازهای آموزشی وبرنامه ریزی دوره های آموزشی کارکنان و مدیران درسطوح مختلف بر اساس نیاز سنجی های انجام شده واجرای دوره ها
- تعیین اولویت های طرح های تحقیقاتی و راهنمایی مدیران وکارشناسان در ارائه طرح های hsr
- تهیه و ارائه گزارشهای عملکرد بهصورت دورهای به مسئولین و مراجع مربوطه
- انجام سایر امور محوله در راستای اهداف و وظایف از سوی مقام مافوق