شرح وظایف
x
- برنامه ريزي لازم به منظور صورت برداری، ثبت و نگهداری کارت های اموال و پلاك کوبی دارایی های ثابت بر اساس «دستورالعمل مربوطه»
- برنامه ریزی در جهت تشکیل دوره های آموزشی به منظور آموزش امناء اموال و سایر کارشناسان اموال در سطح دانشگاه.
- تهیه و تدوین دستورالعمل ها و رویه های مالی در خصوص محاسبه بهای تمام شده خدمات و درآمدها با هماهنگی مافوق
- برنامه ریزی و تنظیم کار کارکنان در بخش حسابداری مدیریت و ایجاد هماهنگی لازم با سایر واحدها
- بررسی فرایندها و روشهای انجام کار و ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روشها و فرایندهای سیستم
- بررسی و مطالعه قوانين ، مقررات، بخشنامه ها و دستورالعملهاي مربوطه و در صورنت ضرورت اعلام نظرات کارشناسی
- ارزیابی عملكرد كاركنان تحت سرپرستي و ارائه راهنمایی های لازم به آنها و فراهم آوردن امکان شرکت آنان در دوره های آموزشی مربوطه
- تهیه پکیج های آموزشی جهت توسعه مهارت و توانایی های انجام کار کارکنان زیرمجموعه
- نظارت بر کنترل محاسبات قیمت گذاری رسید و حواله انبارها و حصول اطمینان از صحت جمع بندی حواله های انبار.
- نظارت بر صدور اسناد حسابداری مربوط به خرید کالا، اموال و خدمات.
- نظارت بر بررسی و نهایی نمودن صورت گردش موجودی انبارها و همچنین مصارف انبارها.
- نظارت لازم جهت محاسبه استهلاک دارایی های ثابت و پیگیری انتقال به موقع دارایی های در جریان تکمیل به حساب های مربوطه.
- نظارت و هماهنگی جهت شمارش فیزیکی موجودی انبارها و صورت برداری اموال.
- نظارت بر انجام مطالعات و بررسی های لازم در خصوص کنترل هزینه ها و بررسی کارایی واحدها.
- نظارت بر قراردادهای منعقده از لحاظ انجام تعهدات و رعایت مفاد آن.
- نظارت بر تهیه گزارش سفارش خریدها و رسید انبارها در خصوص موجودی انبارها و کنترل گزارش های مزبور.
- نظارت بر عملیات مربوط به محاسبات بهای تمام شده خدمات و هماهنگی با حسابداری مالی جهت صدور مناسب اسناد حسابداری مربوطه.
- همکاری جهت تهیه صورتهای مالی با مدیریت امور مالی..
- تهيه و تنظيم گزارشات دروه سازماني و برون سازماني و ارائه به مسئولين ذيربط
- انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق
شرح وظایف
x
- تجزيه و تحليل اطلاعات مالي و تهيه گزارشات تحليلي جهت استفاده مديران در برنامه ريزي هاي استراتژيك
- بررسی وارائه طریق جهت جمع آوری و استخراج اطلاعات لازم به منظور انجام محاسبات بهای تمام شده
- بررسی فرایندها و روشهای انجام کار و ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روشها و فرایندهای سیستم
- بررسي و كنترل فرآيندهاي مالي و ارزيابي ارزش مالي قراردادها و پروژه ها
- بررسی اسناد حمل کالا و صورت حساب های ارسالی از شرکت های طرف قرارداد و پیگیری های لازم در خصوص رفع هرگونه مغایرت احتمالی میان اقلام رسیده با سفارشات
- تجزیه و تحلیل سفارشات خارجی و ارائه گزارش مقتضی به مقام مافوق
- مطالعه مستمر قوانين ، بخشنامه ها و دستورالعملهاي مربوط به حوزه كاري
- ارتقا دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی، کنفرانس ها، همایش ها و سمینارهای مربوطه
- نظارت و انجام تسهیم هزینه ها در تنظیم بودجه و واقعی پایان سال و کنترل محاسبات بهای تمام شده بودجه
- همکاری با واحد صدور سند به منظور صدور مناسب اسناد حسابداری بهای تمام شده.
- جمع آوری اطلاعات بهای تمام شده و نگهداری آن تا پایان ماه جهت تهیه صورت خلاصه ماهیانه بهای تمام شده سفارشات
- کنترل صحت محاسبات بهای تمام شده خدمات و هزينه هاي سربار و پیش بینی نهایی بهای تمام شده خدمات و مقايسه بهاي پيش بيني شده و واقعي هر خدمت
- کنترل برداشت های بانکی با مفاد قرارداد یا سفارشات و همچنین کنترل صورتحساب های ارزی ارسالی از بانک ها در این خصوص
- کنترل اقلام رسید شده هر سفارش با صورتحساب های فروشندگان خارجی و پیگیری های لازم در خصوص رفع هرگونه مغایرت های احتمالی میان اقلام رسیده با سفارشات
- اتجام محاسبات نهایی قیمت تمام شده و همچنین هزینه های قابل انعکاس در مراکز هزینه و پیگیری علل انحراف هزینه های واقعی و بودجه شده.
- انجام عملیات مربوط به هزینه یابی و محاسبه قیمت تمام شده و بستن حساب اعتبارات اسنادی با توجه به شرایط هر سفارش
- انجام مکاتبات لازم با شرکتهای طرف قرارداد در صورت لزوم در چارچوب قوانین و مقررات دانشگاه
- جمع آوری، نگهداری و استفاده از کلیه دستورالعمل ها و آیین نامه های مربوط به سفارشات و به روز نمودن آنها.
- ارائه گزارش هاي دوره اي و ماهيانه به مسئولين ذيربط
- انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق