شرح وظایف
x
- برنامه ريزي و مشاركت در نيازسنجي، تهيه بسته هاي آموزشي و برگزاري برنامه هاي آموزشي براي كارشناسان
- بررسي و ارائه پيشنهادات در تهيه و تدوين كتاب شرايط احراز عمومي و اختصاصي با وزارت متبوع
- بررسي مسائل و مشكلات مهندسي مشاغل واحدهاي تابعه دانشگاه و ارائه راهكارهاي مناسب و اصلاحي به مركزتوسعه مديريت و تحول اداري وزارت متبوع
- بررسي ومشاركت در پاسخگويي به آراء صادره از شعب ديوان عدالت اداري با حوزه امور حقوقي دانشگاه
- بررسي وتهيه مستندات جهت ضوابط انتخاب، انتصاب مديران
- بررسي وارائه پيشنهادات و مشاركت در تهيه و تدوين آئين نامه مهندسي مشاغل با وزارت متبوع
- ارائه راهنمايي و مشاوره به واحدهاي تابعه دانشگاه درباره اصلاح، بهسازي و ارتقاء فرايندهامرتبط با مهندسي مشاغل
- بررسي ،تهيه و ارائه پيشنهادهاي كاربردي براي طرح در شوراها و كميته هاي برون سازماني مرتبط با حوزه كاري وپيگيري مصوبات
- نظارت بر اجراي صحيح احكام كارگزيني مرتبط با ساختارو مهندسي مشاغل
- نظارت بر به كارگيري نيروي انساني شاغل در واحدهاي ستادي و اجرائي دانشگاه مطابق با شرايط احراز پست هاي مربوط
- بررسي ،تهيه و ارائه پيشنهادهاي كاربردي براي طرح در شوراها و كميته هاي برون سازماني مرتبط با حوزه كاري وپيگيري مصوبات
- نظارت و مشاركت در كميته تخصصي مهندسي سازمان
- نظارت برتكميل فرم مربوط به شغل و شاغل جهت كاركنان جديدالاستخدام
- پايش مستمر اجراي فعاليت هاي مرتبط با مهندسي مشاغل واحدهاي تابعه دانشگاه
- هماهنگي با واحدهاي درون بخشي براي پيشبرد برنامه هاي مرتبط با مهندسي مشاغل
- بررسي ،تهيه و تنظيم شيوه نامه ها و دستورالعمل هاي مربوط به كميته مهندسي مشاغل بر اساس ضوابط و مصوبات و ابلاغ آن به كليه واحدهاي تابعه
- بررسي، تحليل و نظارت بر فرايند انتصابات تغيير عنوان، ارتقاء رتبه و طبقه و احتساب مدرك تحصيلي و سوابق تجربي كاركنان شاغل در قالب كميته اجرايي و فرعي مهندسي مشاغل بر اساس آييننامهها و ضوابط ابلاغي
- شركت در همايشها، جلسات و كارگروههاي كشوري و منطقهاي مهندسي مشاغل در خصوص تدوين شرايط احراز، شرح وظايف، ضوابط انتصاب مديران و ...
- نظارت بر اجراي صحيح قوانين و مقررات و بخشنامه ها و دستورالعمل هاي مربوط به برنامه ها ي مرتبط مانند طرح مهندسي مشاغل و ضوابط انتخاب و انتصاب مديران در دانشگاه
- انجام مطالعات لازم در خصوص مهندسي مشاغل وانطباق آن با نيازهاي استخدامي ودر صورت لزوم ارائه پيشنهاد به مراجع قانوني
- انجام مطالعات و تحليلهاي علمي مستمر در خصوص طراحي شغل، تجزيهوتحليل شغل و شرايط احراز شغل
- مستندسازي و تعيين فرايندها، شاخص ها و ابزارهاي نظارتي در حوزه مربوط به مهندسي مشاغل
- تهيه گزارش عملكرد به صورت دوره اي و ارسال به مسئولين مربوط به مهندسي مشاغل
- انجام ساير امور محوله در راستاي اهداف و وظايف از سوي مقام مافوق
شرح وظایف
x
- برنامه ريزي جهت تهيه وتدوين شرح وظايف پست هاي سازماني مصوب با همكاري واحدهاي ذيربط
- برنامه ريزي وتدوين و پايش برنامه عملياتي گروه مهندسي سازمان و ارائه گزارشهاي عملكرد دوره اي
- برنامه ريزي و مشاركت در نيازسنجي، تهيه بسته هاي آموزشي و برگزاري برنامه هاي آموزشي براي كارشناسان
- بررسي و مطالعه و تحليل قوانين و مقررات ، دستورالعمل ها و بخشنامه هاي مرتبط با تشكيلات
- ارائه پيشنهادات تغيير ساختار و تشكيلات به هيات امناي دانشگاه براساس ضوابط و سياست هاي وزارت متبوع
- بازنگري و بروزرساني ساختار دانشگاه با در نظر گرفتن ضوابط و سياستهاي وزارت متبوع
- بررسي و تدوين تشكيلات واحدهاي جديدالتاسيس براساس استانداردهاي تشكيلاتي موجود
- بررسي پيشنهاد، تبديل، تغيير عنوان و ايجاد پست هاي سازماني واحدهاي تابعه
- كارســنجي و زمان سنجي فعاليت هاي كاري به منظور كشف و استانداردسازي زمان انجام كار
- مهندســي مجدد ساختار واحدها و تعيين استاندارهاي اداري باهدف منطقي نمودن تشكيلات و نمودار سازماني
- نظارت بر جاريزي تشكيلات تفصيلي دانشگاه
- نظارت بر رعايت دستور العمل ها، نرم ها و استانداردهاي تشكيلاتي واحدهاي تابعه دانشگاه
- نظارت بر تخصيص و پيشنهاد پست هاي سازماني
- نظارت وبازديد مستمر از واحدهاي تابعه دانشگاه و بررسي تشكيلات تفصيلي جهت بروزرساني تشكيلات
- نظارت وپيگيري مكاتبات انجام يافته با مراجع ذي ربط در امور تشكيلاتي تا حصول نتيجه لازم
- هماهنگي با مديريت منابع انساني جهت تخصيص مجوزهاي استخدامي
- طراحي و ترسيم نمودارهاي سازماني واحدهاي تابعه دانشگاه
- شركت در سمينارها وهمايش ها و دوره هاي آموزشي ومهارتي در جهت ارتقاء معلومات وتوانمندي هاي شغلي وبكارگيري نتايج آن در انجام وظايف محوله
- شركت در جلسات مربوط به تشكيلات و ساختار
- ابلاغ بخشنامه هاي مرتبط با تشكيلات به واحدهاي تابعه
- مطالعه و بررسي مستمر تشكيلات تفصيلي دانشگاه با توجه به توسعه و گسترش فعاليت هاي واحدها، جهت به روز نگهداشتن مجموعه
- جمع آوري ،تجزيه وتحليل و تدوين آمار واطلاعات جامع تشكيلات و ارائه گزارشات درخواستي
- انجام ساير امور محوله در راستاي اهداف و وظايف از سوي مقام مافوق
شرح وظایف
x
- بررسی اولیه پیشنهادت در دبیرخانه نظام پیشنهادات
- برگزاری جلسات کمیته تخصصی نظام پیشنهادات دانشگاه/دانشکده وارائه خدمات پشتیبانی و آموزشی
- برگزاری فراخوان سالانه جهت ارائه پیشنهاد در سامانه نظام پیشنهادها
- ارزیابی محتوایی مدیریت دانش دانشگاه درحوزه های چرخه بهره وری، شهید رجایی و نظام های نوین مدیریتی
- اطلاع رسانی به کلیه واحدهای تابعه دانشگاه در خصوص مشارکت ثبت تجارب و دانش در سامانه مدیریت دانش
- برگزاری و شرکت در جلسات دبیرخانه مدیریت دانش
- تعیین و پیشنهاد طرح های اجرایی در زمینه بهبود سیستم ها و روش های انجام کار و مشارکت در پیاده سازی آن
- برگزاری جلسات آموزشی در خصوص پروژه بهره وری برای اعضای کمیته های تخصصی در بیمارستان های منتخب
- اقدام جهت برنامه ریزی و همکاری در اجرای پیشرفت پروژه چرخه مدیریت بهره وری
- تهیه گزارشات مستمر پیشرفت بهره وری بر اساس گانت چارت ارسالی توسط وزارت متبوع
- آموزش به رابطین معاونتها و مدیریت های مشمول جشنواره شهید رجایی
- برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های فرایندها، برنامه عملیاتی، شاخص ها، 5s، جشنواره شهید رجایی و..
- انجام مکاتبات با معاونت ها و مدیریت های مشمول جشنواره شهید رجایی (در خصوص زمان ثبت مستندات، نتایج جشنواره و ثبت اعتراض، آسیب شناسی و ...)
- اقدام جهت فراخوان در خصوص تکمیل اطلاعات شغلی و سوابق مدیریتی مدیران پایه و میانی دانشگاه در سامانه اطلاعات مدیران سلامت
- بررسي جامع به منظور اجراي فرآيندها و توســعه و گسترش فرهنگ مشاركت، تحول و ايجاد باور در كاركنان
- همكاري جهت ارزيابي شايســتگي ها و توانمندي هاي مديران و ديگر افراد واجد شرايط براي تصدي پست هاي مديريتي
- اقدام براي استقرار نظام هاي نوين مديريتي درحيطه مديريت دانش، مديريت مشاركتي و مديريت چرخه بهبود بهره وري و ..
- اقدامات اجرائي در زمينه توســعه و به كارگيري فناوري نوين اطلاعات در نظام اداري
- اقدام جهت استقرار نظام شايسته سالاري با تأييد بر تعهد، تخصص باورهاي علمي دانش مديريت و شناخت موضوع
- اقدام در خصوص بازنگري، ساماندهي و مهندسي مجدد امور و طرح هاي تحول اداري
- اقدام در خصوص توسعه، گســترش فرهنگ مشاركت، تحول و ايجاد عزم و باور در كاركنان
- پياده ســازي نظام هاي تعالي سازماني، توسعه بهره وري، نظام آراستگي و مديريت كيفيت
- همكاري در اجراي طرح تكريم ارباب رجوع و ارتقاء سطح خدمت رساني به مراجعين دانشگاه
- اقدام جهت پويا نمودن سيستم اطلاع رساني صحيح و مناسب مرتبط با ارباب رجوع
- مشاركت در تدوين آيين نامه ها و دستورالعمل ها و مقررات مربوط تحول اداري
- انجام مطالعات مستمر به منظور شناخت و اصلاح فرآيندها و روش هاي انجام كار و ارائه راه حل هاي مناسب
- انجــام مطالعــات لازم در زمينه، طراحي و روش هاي نوين ســاماندهي و مديريت واحدها به منظور همسوئي با اهداف دانشگاه
- انجام ساير امور محوله در راستاي اهداف و وظايف از سوي مقام مافوق
شرح وظایف
x
- بررسی مستمر تشکیلات تفصیلی دانشگاه/دانشکده با توجه به توسعه و گسترش فعالیتهای واحدهای دانشگاه ، به منظور بروز نگهداشتن مجموعه
- ارائه پیشنهادات وابتکارات عملی در زمینه های مربوط به تشکیلات وساختارها
- شرکت در سمینارها وهمایش ها و دوره های آموزشی ومهارتی در جهت ارتقاء معلومات وتوانمندی های شغلی وبکار
- بازدید مستمر از واحدهای تابعه دانشگاه/دانشکده و بررسی تشکیلات تفصیلی جهت بروزرسانی تشکیلات
- شرکت در جلسات مربوط به تشکیلات و ساختار
- همکاری در بازنگری و بروزرسانی ساختار دانشگاه/دانشکده با در نظر گرفتن ضوابط و سیاست های وزارت متبوع
- اقدام جهت طراحی و ترسیم نمودارهای سازمانی واحدهای تابعه دانشگاه
- اقدام جهت تدوین تشکیلات واحدهای جدیدالتاسیس براساس استانداردهای تشکیلاتی موجود
- همکاری با مدیریت منابع انسانی جهت پست ها مجوزهای استخدامی
- همکاری در تدوین برنامه عملیاتی و ارائه گزارشات دوره ای عملکرد گروه مهندسی سازمان
- جایریزی تشکیلات تفصیلی دانشگاه/دانشکده
- تهیه و تدوین شرح وظایف سطوح سازمانی مصوب و پست های سازمانی با همکاری واحدهای ذی ربط و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب
- پیگیری و ابلاغ پیشنهادات تبدیل، تغییر عنوان و ایجاد یا حذف پست های سازمانی واحدهای تابعه
- تطبیق پست سازمانی با ابلاغ های صادره اعم ازاستخدام ،انتقال ،انفصال ،تغییر عنوان ،بازنشستگی و...
- مطالعه و اجرای قوانین و مقررات ، دستورالعمل ها و بخشنامه های مرتبط با تشکیلات
- جمع آوری ،تجزیه وتحلیل و تدوین آمار واطلاعات جامع تشکیلات و ارائه گزارشات درخواستی
- پیگیری مکاتبات انجام یافته در امور تشکیلاتی تا حصول نتیجه لازم
- بررسی و درج آخرین اصلاحات مورد نیاز در نرم افزار تشکیلات وسیستم جامع تشکیلات وزارت متبوع
- انجام سایر امور محوله در راستای اهداف و وظایف از سوی مقام مافوق
شرح وظایف
x
- بررسي درخواستهاي تغيير عناوين و مكاتبه با معاونتهاي مربوطه دانشگاه و واحد حراست جهت اعلام نظر
- مشاركت در پاسخگويي به آراء صادره از شعب ديوان عدالت اداري با حوزه امور حقوقي دانشگاه
- بررسي درخواستهاي ادامه تحصيل كاركنان بر اساس ضوابط مرتبط و شرايط احراز و اعلام نتيجه در سامانه مهندسي مشاغل
- بررسي وانطباق عناوين پست هاي سازماني با عناوين مشاغل اختصاصي و عمومي
- بررسي كليه پيشنهادات واصله در ارتباط با مهندسي مشاغل
- تهيه و ارائه پيشنهادهاي كاربردي براي طرح در شوراها و كميته هاي برون سازماني مرتبط با حوزه كاري و پيگيري مصوبات
- ارائه راهنمايي و مشاوره به واحدهاي تابعه دانشگاه درخصوص فرايندهاي مهندسي مشاغل
- مشاركت در نيازسنجي آموزشي و تدوين محتوا و راهنماهاي آموزشي در حوزه مهندسي مشاغل و پيشنهاد برگزاري دورههاي آموزشي
- نظارت بر اجراي صحيح احكام كارگزيني مرتبط با مهندسي مشاغل
- پايش مستمر واحدهاي تابعه دانشگاه و نظارت بر حسن انجام امور مهندسي مشاغل
- هماهنگي با واحدهاي درون بخشي براي پيشبرد برنامه هاي مرتبط
- همكاري باكارشناسان مهندسي سازمان درمورد تهيه شرح وظايف پست هاي سازماني
- برگزاري كميته فرعي مهندسي مشاغل درواحدهاي تحت پوشش به عنوان نماينده دانشگاه در راستاي نظارت بر كار كميته مذكور
- مشاركت با منابع انساني شاغل در واحدهاي ستادي و محيطي دانشگاه در قالب كميتههاي نقل و انتقالات
- مديريت اسناد و صورتجلسات كميتههاي اجرايي طرح طبقهبندي مشاغل و ساير جلسات مرتبط
- ارائه گزارش عملكرد گروه مهندسي مشاغل بصورت دوره اي به مقامات مافوق
- ارسال الكترونيكي صورتجلسات وتصميمات نهايي شده در كميته اجرايي مهندسي مشاغل
- تهيه و تنظيم صورتجلسه هاي كميته اجرائي-نگهداري و حفاظت از صورتجلسات كميته مهندسي مشاغل دانشگاه
- بررسي موارد انتصاب و تغيير عنوان، ارتقاء رتبه و طبقه و احتساب مدرك تحصيلي و سوابق تجربي، مزاياي ايثارگري وتنزل طبقه شغلي با توجه
- به قوانين و مقررات موجود و ضوابط موجود مهندسي مشاغل، در قالب كميته اجرايي و فرعي مهندسي مشاغل
- پاسخ به مكاتبات واحدهاي تابعه دانشگاه در خصوص مهندسي مشاغل
- انجام ساير امور محوله در راستاي اهداف و وظايف از سوي مقام مافوق
شرح وظایف
x
- بررسی اولیه پیشنهادت در دبیرخانه نظام پیشنهادات
- برگزاری جلسات کمیته تخصصی نظام پیشنهادات دانشگاه/دانشکده وارائه خدمات پشتیبانی و آموزشی
- برگزاری فراخوان سالانه جهت ارائه پیشنهاد در سامانه نظام پیشنهادها
- ارزیابی محتوایی مدیریت دانش دانشگاه درحوزه های چرخه بهره وری، شهید رجایی و نظام های نوین مدیریتی
- اطلاع رسانی به کلیه واحدهای تابعه دانشگاه در خصوص مشارکت ثبت تجارب و دانش در سامانه مدیریت دانش
- برگزاری و شرکت در جلسات دبیرخانه مدیریت دانش
- تعیین و پیشنهاد طرح های اجرایی در زمینه بهبود سیستم ها و روش های انجام کار و مشارکت در پیاده سازی آن
- برگزاری جلسات آموزشی در خصوص پروژه بهره وری برای اعضای کمیته های تخصصی در بیمارستان های منتخب
- اقدام جهت برنامه ریزی و همکاری در اجرای پیشرفت پروژه چرخه مدیریت بهره وری
- تهیه گزارشات مستمر پیشرفت بهره وری بر اساس گانت چارت ارسالی توسط وزارت متبوع
- آموزش به رابطین معاونتها و مدیریت های مشمول جشنواره شهید رجایی
- برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های فرایندها، برنامه عملیاتی، شاخص ها، 5s، جشنواره شهید رجایی و..
- انجام مکاتبات با معاونت ها و مدیریت های مشمول جشنواره شهید رجایی (در خصوص زمان ثبت مستندات، نتایج جشنواره و ثبت اعتراض، آسیب شناسی و ...)
- اقدام جهت فراخوان در خصوص تکمیل اطلاعات شغلی و سوابق مدیریتی مدیران پایه و میانی دانشگاه در سامانه اطلاعات مدیران سلامت
- بررسي جامع به منظور اجراي فرآيندها و توســعه و گسترش فرهنگ مشاركت، تحول و ايجاد باور در كاركنان
- همكاري جهت ارزيابي شايســتگي ها و توانمندي هاي مديران و ديگر افراد واجد شرايط براي تصدي پست هاي مديريتي
- اقدام براي استقرار نظام هاي نوين مديريتي درحيطه مديريت دانش، مديريت مشاركتي و مديريت چرخه بهبود بهره وري و ..
- اقدامات اجرائي در زمينه توســعه و به كارگيري فناوري نوين اطلاعات در نظام اداري
- اقدام جهت استقرار نظام شايسته سالاري با تأييد بر تعهد، تخصص باورهاي علمي دانش مديريت و شناخت موضوع
- اقدام در خصوص بازنگري، ساماندهي و مهندسي مجدد امور و طرح هاي تحول اداري
- اقدام در خصوص توسعه، گســترش فرهنگ مشاركت، تحول و ايجاد عزم و باور در كاركنان
- پياده ســازي نظام هاي تعالي سازماني، توسعه بهره وري، نظام آراستگي و مديريت كيفيت
- همكاري در اجراي طرح تكريم ارباب رجوع و ارتقاء سطح خدمت رساني به مراجعين دانشگاه
- اقدام جهت پويا نمودن سيستم اطلاع رساني صحيح و مناسب مرتبط با ارباب رجوع
- مشاركت در تدوين آيين نامه ها و دستورالعمل ها و مقررات مربوط تحول اداري
- انجام مطالعات مستمر به منظور شناخت و اصلاح فرآيندها و روش هاي انجام كار و ارائه راه حل هاي مناسب
- انجــام مطالعــات لازم در زمينه، طراحي و روش هاي نوين ســاماندهي و مديريت واحدها به منظور همسوئي با اهداف دانشگاه
- انجام ساير امور محوله در راستاي اهداف و وظايف از سوي مقام مافوق