شرح وظایف
x
- برنامه ریزی در خصوص گردآوری منابع لازم به منظور اظهار نظر در خصوص تأمین اعتبار اقلام درخواستی
- بررسی فرایندها و روشهای انجام کار و ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روشها و فرایندهای سیستم
- بررسی و مطالعه قوانين ، مقررات، بخشنامه ها و دستورالعملهاي مربوطه و در صورت ضرورت اعلام نظرات کارشناسی
- ارزیابی عملكرد كاركنان تحت سرپرستي و ارائه راهنمایی های لازم به آنها و فراهم آوردن امکان شرکت آنان در دوره های آموزشی مربوطه
- تهیه پکیج های آموزشی جهت توسعه مهارت و توانایی های انجام کار کارکنان زیرمجموعه
- ارتقا دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی، کنفرانس ها، همایش ها و سمینارهای مربوطه
- نظارت و نأیید اسناد پرداخت با توجه به نظام مالی جدید دانشگاه.
- نظارت بر تأمین اعتبار کلیه درخواست های هزینه ای و سرمایه ای که تعهد پرداخت ایجاد می نماید و یا منجر به پرداخت می شود.
- نظارت بر نگهداری مطلوب اطلاعات مربوط به اعتبارات ستاد و واحدهای تابعه.
- نظارت بر نگهداری مطلوب دسته چک های استفاده نشده، ته سوش چک های صادره و چک های باطل شده تا زمان حسابرسی و تصویب صورت های مالی و حفظ حراست از آنها.
- نظارت بر ممهور نمودن کلیه مدارک و ضمائم مربوط به پرداخت به مهر«پرداخت شد»
- ايجاد هماهنگي بين واحدهای امور مالی در زمینه صدور اسناد حسابداری.
- پاسخ گویی به مسئولین ذی ربط در خصوص وضعیت نقدینگی.
- انجام مکاتبات لازم با مراجع ذی صلاح.
- تشخیص مطالبات مشکوک الوصول و پیشنهاد تخصیص ذخیره لازم در حساب ها.
- ارائه گزارش هاي دوره اي و ماهيانه به مسئولين ذيربط
- انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق
شرح وظایف
x
- برنامه ريزي لازم به منظور صورت برداری، ثبت و نگهداری کارت های اموال و پلاك کوبی دارایی های ثابت بر اساس «دستورالعمل مربوطه»
- برنامه ریزی در جهت تشکیل دوره های آموزشی به منظور آموزش امناء اموال و سایر کارشناسان اموال در سطح دانشگاه.
- تهیه و تدوین دستورالعمل ها و رویه های مالی در خصوص محاسبه بهای تمام شده خدمات و درآمدها با هماهنگی مافوق
- برنامه ریزی و تنظیم کار کارکنان در بخش حسابداری مدیریت و ایجاد هماهنگی لازم با سایر واحدها
- بررسی فرایندها و روشهای انجام کار و ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روشها و فرایندهای سیستم
- بررسی و مطالعه قوانين ، مقررات، بخشنامه ها و دستورالعملهاي مربوطه و در صورنت ضرورت اعلام نظرات کارشناسی
- ارزیابی عملكرد كاركنان تحت سرپرستي و ارائه راهنمایی های لازم به آنها و فراهم آوردن امکان شرکت آنان در دوره های آموزشی مربوطه
- تهیه پکیج های آموزشی جهت توسعه مهارت و توانایی های انجام کار کارکنان زیرمجموعه
- نظارت بر کنترل محاسبات قیمت گذاری رسید و حواله انبارها و حصول اطمینان از صحت جمع بندی حواله های انبار.
- نظارت بر صدور اسناد حسابداری مربوط به خرید کالا، اموال و خدمات.
- نظارت بر بررسی و نهایی نمودن صورت گردش موجودی انبارها و همچنین مصارف انبارها.
- نظارت لازم جهت محاسبه استهلاک دارایی های ثابت و پیگیری انتقال به موقع دارایی های در جریان تکمیل به حساب های مربوطه.
- نظارت و هماهنگی جهت شمارش فیزیکی موجودی انبارها و صورت برداری اموال.
- نظارت بر انجام مطالعات و بررسی های لازم در خصوص کنترل هزینه ها و بررسی کارایی واحدها.
- نظارت بر قراردادهای منعقده از لحاظ انجام تعهدات و رعایت مفاد آن.
- نظارت بر تهیه گزارش سفارش خریدها و رسید انبارها در خصوص موجودی انبارها و کنترل گزارش های مزبور.
- نظارت بر عملیات مربوط به محاسبات بهای تمام شده خدمات و هماهنگی با حسابداری مالی جهت صدور مناسب اسناد حسابداری مربوطه.
- همکاری جهت تهیه صورتهای مالی با مدیریت امور مالی.
- تأیید کلیه فرمهایی که در بخش حسابداری مدیریت تکمیل و یا صادر می گردد
- کنترل نهایی وتصویب تسهیم هزینه ها بر اساس دستورالعمل های مربوطه.
- ارائه طریق و انجام محاسبات مربوط به دارایی های ثابت فروخته شده، اسقاط و یا بلااستفاده.
- تهيه و تنظيم گزارشات دروه سازماني و برون سازماني و ارائه به مسئولين ذيربط
- انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق
شرح وظایف
x
- مشارکت در تهیه و تدوین برنامه عملیاتی در راستای برنامه ریزی استراتژیک دانشگاه
- همکاری در تدوین فرایند ها و روشهای انجام کار و ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روشها و فرایندهای سیستم
- بررسی و مطالعه قوانين و مقررات ، بخشنامهها و دستورالعملهاي اجرايي و در صورت ضرورت اعلام نظرات كارشناسي
- ارتقا دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی، کنفرانس ها، همایش ها و سمینارهای مربوطه
- مشارکت در تهیه بسته های آموزشی در جهت توسعه مهارت های و توانایی های انجام کار کارکنان
- همکاری با دستگاه های نظارتی از جمله دیوان محاسبات و ...
- کنترل بر دریافت و پرداخت سپرده دانشگاه
- رسیدگی به موقع نسبت به دریافت/تمدید/ابطال ضمانت های بانکی دانشگاه
- کنترل بر قراردادهای عمرانی دانشگاه و تامین اعتبار آنها
- کنترل بر اوراق مناقصه عمرانی دانشگاه
- کنترل بر تخصیص های ابلاغی از سوی معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع در زمینه های مالی
- کنترل اعتبارات طرح تملک دارایی های سرمایه ای
- رسیدگی به صورت وضعیت های عمرانی و پرداخت آنها
- شرکت در بازگشایی مناقصه و استعلام عمرانی دانشگاه
- رسیدگی به اسناد هزینه طرح تملک دارایی های سرمایه ای
- پیگیری در خصوص درخواست وجه از خزانه
- اقدام جهت تایید اعتبارات ابلاغی عمرانی از وزارت بهداشت
- مکاتبه با تامین اجتماعی در خصوص اخذ مناقصه حساب و دارایی در خصوص ارزش افزوده
- تهیه آمار اطلاعات عمرانی دانشگاه و گزارش به مدیران
- گزارش عملکرد ماهانه اعتبارات طرح تملک دارایی های سرمایه ای به دستگاه های نظارتی
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق در راستای وظایف سازمانی
شرح وظایف
x
- بررسی و تأمین اعتبار کلیه درخواست های هزینه ای و سرمایه ای که تعهد پرداخت ایجاد می نماید و یا منجر به پرداخت می شود.
- بررسی فرایندها و روشهای انجام کار و ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روشها و فرایندهای سیستم
- بررسی و گردآوری منابع لازم به منظور اظهار نظر در خصوص تأمین اعتبار اقلام درخواستی.
- بررسی مبالغ ارسالی در وجه عاملین مدیریت امور مالی(رابطین، تنخواه گردان ها ...) و اسناد هزینه آنها
- مطالعه مستمر قوانين ، بخشنامه ها و دستورالعملهاي مربوط به حوزه كاري
- ارتقا دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی، کنفرانس ها، همایش ها و سمینارهای مربوطه
- همکاری با سایر واحدهای امور مالی در زمینه صدور اسناد حسابداری
- تعیین کد شناسه اعتبار اسناد پرداخت یا ایجاد تعهد با توجه به نظام مالی جدید دانشگاه(حسابداری تعهدی).
- ممهور نمودن کلیه مدارک و ضمائم مربوط به تأمین اعتبار به مهر«تامین اعتبار شد».
- اقدام لازم جهت صدور اسناد حسابداری ابلاغ و تخصیص بودجه.
- ارسال اطلاعات مطالبات، بدهی در سامانه جدید سماد به وزارت امور اقتصاد و دارایی.
- نگهداری مطلوب اطلاعات مربوط به اعتبارات ستاد و واحدهای تابعه
- ارائه گزارش به مسئولین ذی ربط در خصوص وضعیت اعتبارات مصوب و دریافتی.
- انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق
شرح وظایف
x
- تحویل اسناد هزینههای انجام شده از مسئول صدور چک بطوری که به هیچ ارزی در پایان هر ماه با توجه به شماره دفتر صدور ارز باقی نمانده باشد.
- کنترل و پیگیری اسناد تحویلی از مسئول صدور چک در صورتیکه ارزی را تحویل نگرفته باشد بلافاصله رئیس امور مالی را مطلع نماید.
- تفکیک اسناد هزینههای انجام شده و تحویل اسناد جهت تنظیم ۴۵ به دریافت و پرداخت
- بایگانی کلیه احکام و مکاتبات پرسنل واحد بصورت پرونده که دسترسی به آنها کاملاً" آسان باشد.
- همکاری لازم با رئیس امور مالی در خصوص تهیه وتنظیم صورت حسابهای مؤسسات طرف قرارداد (درمانی)
- تهیه و تنظیم سیاهه کسورات قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی و ارائه به رئیس امور مالی
- پیگیری و توزیع مکاتبات وارده و صادره از امور مالی
- همکاری با دریافت و پرداخت در خصوص تنظیم مفاصا حسابهای صادره اشخاص
- بایگانی مکاتبات مؤسسات و شرکتهای طرف قرارداد واحد به نحوی که دسترسی سریع و بموقع به مکاتبات در اسرع وقت صورت پذیرد.
- پیگیری و رابط امور بانکی جهت تایید چک ها و وصول از بانک ها و دریافت مدارک الصاقی اسناد حسابداری
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق
شرح وظایف
x
- بررسی فرایندها و روشهای انجام کار و ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روشها و فرایندهای سیستم
- بررسی و مطالعه قوانين ، مقررات، بخشنامه ها و دستورالعملهاي مربوطه و در صورت ضرورت اعلام نظرات کارشناسی
- ارتقا دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی، کنفرانس ها، همایش ها و سمینارهای مربوطه
- کنترل چک ها، جابجایی و واریز به حساب و تحویل چک های مربوط به بانک جهت عملیات پرداخت
- پیگیری و مساعدت و تکمیل امضا های اسناد حسابداری به منظور پرداخت و آماده شدن چک
- صدور چک و ارسال به بانک جهت واریز به حساب
- واریز وجه به حساب شخص ذینفع یا موکل قانونی
- ارسال یک نسخه از سند حسابداری جهت نگهداری و طبقه بندی
- مهمور نمودن کلیه مدارک و ضمایم مربوط به پرداخت به مهر " پرداخت شد"
- نگهداری مطلوب دسته چک های استفاده نشده و حفظ و حراست از آنها
- نگهداری مطلوب سوش چکهای صادره و چک های باطل شده تا زمان حسابرسی و تصویب صورت های مالی
- پشت نویسی تمام اسناد و مستندات پیوست جهت حفظ و حراست و جلوگیری از سوء استفاده
- ارائه گزارش هاي دوره اي و ماهيانه به مسئولين ذيربط
- انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق