امروز : 15 تیر 1403
معاونت توسعه مدیریت و منابع
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1394/11/06 - 13:17
  • 58
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /Zjjz

جایزه ملی مدیریت مالی ایران به وزارت بهداشت اهدا شد

در برگزاری همایش جایزه بزرگ مدیریت مالی وزارت بهداشت در خصوص اجرای حسابداری تعهدی و مدیریت مالی در بحران نقدینگی لوح تقدیر دریافت نمود.




در برگزاری همایش جایزه بزرگ مدیریت مالی وزارت بهداشت در خصوص اجرای حسابداری تعهدی و مدیریت مالی در بحران نقدینگی لوح تقدیر دریافت نمود.



وزیر محترم بهداشت در این خصوص خاطر نشان کردند؛ اگر نقصی در اقتصاد کشور وجود دارد من آن را متوجه مدیران مالی می‌دانم و در صورتی که بتوانیم به صورت علمی و با استفاده از خرد جمعی و تجربه جهانی استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حاضر وجود نخواهد داشت.



دکتر هاشمی مهمترین مشکل کشور را مشکل اقتصادی دانست و گفت: نگاه مردم به رفتار مدیران مالی در دولت و مجلس است و خروجی کار آنها در زندگی مردم اثرات بسیار زیادی دارد و از سوی دیگر اگر در بخش مالی مدیریت درستی صورت گیرد ما در حوزه سلامت نیز گرفتاری‌هایی مانند بیماری‌های اعصاب و روان، تصادفات و مرگ و میرها را نخواهیم داشت و می‌توان از عوارض ثانویه آن که متوجه عوامل اقتصادی است جلوگیری کرد.



دکتر هاشمی با بیان اینکه وزارت بهداشت یکی از تنها دستگاه‌هایی است که حسابداری تعهدی را به جای حسابداری نقدی مستقر کرده است از راهنمایی‌های مدیران مالی تقدیر کرد و گفت: برای ما مهم بود که در قالب طرح ملی و بزرگ تحول سلامت پیش‌بینی‌های درستی انجام دهیم و نقاط ضعف و قوت ما توسط مدیران مالی اعلام شود.



دکتر هاشمی به استقرار نظام حسابداری تعهدی در بیش از 57 دانشگاه علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: همزمان حسابرسان نیز مستقر شدند اما باید توجه داشت که ممکن است حسابرسی برای شرکت‌های کوچک کار ساده‌ای باشد اما در وزارتخانه‌ها کار پیچیده‌ای است.


وزیر بهداشت با بیان اینکه در بیش از 6 هزار مرکز درمانی و 4 هزار مرکز بهداشتی خدمات متنوعی به مردم ارائه می‌شود افزود: ما در وزارت بهداشت حدود 40 هزار خدمت به مردم ارائه می‌کنیم و راه‌اندازی چنین عملکرد و نظام تعهدی در آن کار بسیار سخت و دشواری بود.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور مالی
  • کد خبر : 102106
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم