امروز : 14 تیر 1403
معاونت توسعه مدیریت و منابع
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1397/06/31 - 08:29
  • 43
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
  • /Z5Tz

معاون توسعه دانشگاه از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی بازدید کرد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه بازدید کرد.



معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه بازدید کرد.



به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، دکتر حسین نیک زاد، ضمن بازدید از مراکز جدید فرماندهی عملیات بحران((EOCو پایش مراقبت های درمانی(MCMC)و برنامه اتوماسیون عملیاتی پیش بیمارستانی(آسایار)، از نزدیک در جریان فرآیندهای کاری موجود در آن واحد قرار گرفت.



وی، ضمن تقدیر از زحمات انجام شده گفت: تأثیرات بالقوه‌ی فن‌آوری اطلاعات در بخش های مختلف حوزه سلامت مانند فرایند درمان، در سرعت و سهولت بازیابی اطلاعات و در دسترس قرار دادن این اطلاعات برای اتخاذ تصمیمات بالینی موثر است.



وی افزود: موفقیت و فعالیت‌های مدیریتی، آموزشی و پژوهشی، می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی‌های استراتژیک به منظور ارتقای دستاوردهای نظام سلامت مبتنی بر فن‌آوری و در نهایت، ارتقای سطح سلامت جامعه باشد.



دکتر نیک زاد افزود: با استفاده از داده های جمع آوری شده از طریق اتوماسیون الکترونیکی می توان نسبت به انجام تحقیقات کاربردی اقدام کرد و از نتایج آن در راستای ارتقای کمی و کیفی خدمات و توسعه نظام سلامت بهره برد.



مدیر مرکز آمار و فن آوری اطلاعات نیز در این بازدید، توضیحاتی در خصوص زیرساخت شبکه و بستر فن آوری اطلاعات این مرکز ارائه و عنوان کرد: راه اندازی اتوماسیون الکترونیکی 115 بخشی از پروژه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است که در سال های اخیر از برنامه های تکلیفی وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی شمار می رود.



مرتضی نادی، با اشاره به ثبت پرونده الکترونیک فرد به هنگام تماس با 115 گفت: در این سیستم جدید، در کمترین زمان ممکن هر اطلاعاتی از فرد مصدوم و بیماری او قابل دستیابی است.



وی، کاهش زمان، اطلاع از وضعیت موقعیت مکانی آمبولانس، مدیریت ترافیک شهری در افزایش سرعت حضور در محل حادثه و ثبت تمام رخدادها از زمان شروع تماس تلفنی تا پایان ماموریت را از مزایای سیستم اتوماسیون الکترونیکی 115 برشمرد.



رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیز در این بازدید اظهار داشت: اجرای برنامه اتوماسیون عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی برای تمام پایگاه ها و آمبولانس های 115 با اعتبار سه و نیم میلیارد ریال از محل ردیف های ابلاغی سازمان اورژانس کشور اجرا شد.



دکتر حسین ریاحی، افتتاح مراکز جدید فرماندهی عملیات بحران(EOC)و پایش مراقبت های درمانی(MCMC)، اجرای برنامه اتوماسیون عملیاتی پیش بیمارستانی و تله کاردیولوژی (بررسی نوار قلب بیمار از راه دور) را از جمله طرح های مورد بهره برداری در این منطقه عنوان کرد.



وی، خرید 25 دستگاه مانیتور تله کاردیولوژی برای آمبولانس های دانشگاه علوم پزشکی با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و 500 میلیون ریال از اقدامات این واحد ذکر کرد و گفت: همه اورژانس های بیمارستان های دولتی با راه اندازی این مرکز از طریق انتقال تصویرها به صورت زنده پایش شده و به صورت مداوم مداخلات درمانی نظارت و هدایت می شود.



وی ادامه داد: تجهیز و راه اندازی محل جدید مرکز فرماندهی عملیات(EOC) و مرحله نخست انبار بحران دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز با اعتبار 500 میلیون ریال از محل ردیف های ابلاغی و درآمدهای اختصاصی دانشگاه صورت گرفته است.



لازم به ذکر است: جمعیت نزدیک به 470 هزار نفری شهرستان های کاشان و آران و بیدگل تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان می باشد و دارای 15 پایگاه فوریت های پزشکی (پنج پایگاه شهری و 10 پایگاه جاده ای) و شهرستان آران و بیدگل نیز دارای پنج پایگاه (2 پایگاه شهری و سه پایگاه جاده ای) است.



  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 102377
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم