شرح وظایف
x
- برنامه ريزي جهت تهيه و تدوين برنامه عملياتي دانشگاه ها در راستاي سياستهاي استراتژيك دستگاه اجرايي
- بررسی، تجمیع و طبقه بندی اطلاعات درآمد واحدهای تابعه و دانشگاه به تفکیک منبع، دوره، ردیف دستگاه، برنامه و ردیف متمرکز
- بررسی فرآیند و گردش عملیات تحقق و وصول درآمدهای عملیاتی و غیرعملیاتی در بیمارستانها، شبکه ها و مراکز بهداشت، دانشکده ها، معاونت ها و مراکز تحقیقاتی و مقایسه آنها با پیش بینی درآمد ها و ارائه گزارشات و تحلیل لازم
- ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روشها و فرایندهای سیستم
- بررسی صحت ثبت خدمات درمانی ارائه شده؛ در سیستم اطلاعات بیمارستانی(HIS)
- ارزیابی عملكرد كاركنان تحت سرپرستي و ارائه راهنمایی های لازم به آنها
- تهیه پکیج های آموزشی جهت توسعه مهارت و توانایی های انجام کار کارکنان زیرمجموعه
- ارتقا دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی، کنفرانس ها، همایش ها و سمینارهای مربوطه
- مطالعه مستمر قوانين ، بخشنامه ها و دستورالعملهاي مربوط به حوزه كاري
- نظارت بر فرآیند تحقق و وصول درآمد در واحدهای تابعه؛ میزان و نحوه وصول، ثبت و ضبط آن در سیستم حسابداری
- نظارت بر انتقال درآمد اختصاصی از حساب بانکی غیرقابل برداشت به حساب دانشگاه نزد خزانه، نحوه بررسی پرونده ها و اسناد درمانی جهت ارسال به سازمانهای بیمه گر، ثبت ارسال و وصول مطالبات بیمه ای در دفاتر حسابداری
- نظارت بردرخواست دوره ای وجوه درآمد از خزانه جهت توزیع و استفاده در واحدهای تابعه و دانشگاه
- نظارت بر ثبت اسناد حسابداری مربوط به درخواست وجه از خزانه، وصول و گردش در حسابهای بانکی دانشگاه، واریز به حسابهای واحدهای تابعه و ستاد، برداشت سهم ستاد از درآمد واحدهای تابعه
- ارائه گزارش دوره ای و ماهیانه در خصوص تعیین میزان مطالبات وصول شده
- انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق
شرح وظایف
x
- مشارکت در تدوین فرایندها و روشهای انجام کار و ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روشها و فرایندهای سیستم
- بررسی صحت ثبت خدمات درمانی ارائه شده؛ در سیستم اطلاعات بیمارستانی(HIS)
- بررسی و مطالعه قوانين و مقررات ، بخشنامهها و دستورالعملهاي اجرايي و در صورت ضرورت اعلام نظرات كارشناسي
- ارتقا دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی، کنفرانس ها، همایش ها و سمینارهای مربوطه
- همکاری با سایر واحدهای امور مالی در زمینه شناسایی به موقع درآمد و تسریع در وصول آن.
- گردآوری منابع لازم به منظور انجام اظهارنظر در خصوص پیش بینی درآمد قابل وصول دانشگاه.
- انجام فرآیند تحقق و وصول درآمد در واحدهای تابعه؛ میزان و نحوه وصول، ثبت و ضبط آن در سیستم حسابداری
- انجام انتقال درآمد اختصاصی از حساب بانکی غیرقابل برداشت به حساب دانشگاه نزد خزانه، نحوه بررسی پرونده ها و اسناد درمانی جهت ارسال به سازمانهای بیمه گر، ثبت ارسال و وصول مطالبات بیمه ای در دفاتر حسابداری
- تهیه فایل ثبت ارقام درآمد به تفکیک درآمد ها
- ثبت نرخ ها در سیستم های ثبت خدمات درمانی، به عنوان تعرفه خدمات
- انجام فرآیند تحقق و وصول درآمد در واحدهای تابعه؛ میزان و نحوه وصول، ثبت و ضبط آن در سیستم حسابداری
- انجام انتقال درآمد اختصاصی از حساب بانکی غیرقابل برداشت به حساب دانشگاه نزد خزانه، نحوه بررسی پرونده ها و اسناد درمانی جهت ارسال به سازمانهای بیمه گر، ثبت ارسال و وصول مطالبات بیمه ای در دفاتر حسابداری
- پیگیری کسورات بیمه ای نامتعارف در واحدهای تابعه و ایجاد شرایط جهت حداقل شدن کسور
- اقدامات لازم جهت جلوگیری از سوخت شدن درآمدها و گزارش مستمر نتیجه اقدامات به مقام مافوق.
- اقدام لازم جهت صدور اسناد حسابداری درآمدها و اسناد و مدارکی که منتج به شناسایی درآمد می گردد
- نگهداری مطلوب اطلاعات مربوط به منابع و درآمدها.
- انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق
شرح وظایف
x
- مشارکت در تدوین فرایندها و روشهای انجام کار و ارائه راهکارهای لازم در جهت بهبود روشها و فرایندهای سیستم
- بررسی صحت ثبت خدمات درمانی ارائه شده؛ در سیستم اطلاعات بیمارستانی(HIS)
- بررسی و مطالعه قوانين و مقررات ، بخشنامهها و دستورالعملهاي اجرايي و در صورت ضرورت اعلام نظرات كارشناسي
- ارتقا دانش شغلی از طریق شرکت در دوره های آموزشی، کنفرانس ها، همایش ها و سمینارهای مربوطه
- همکاری با سایر واحدهای امور مالی در زمینه شناسایی به موقع درآمد و تسریع در وصول آن.
- گردآوری منابع لازم به منظور انجام اظهارنظر در خصوص پیش بینی درآمد قابل وصول دانشگاه.
- انجام فرآیند تحقق و وصول درآمد در واحدهای تابعه؛ میزان و نحوه وصول، ثبت و ضبط آن در سیستم حسابداری
- انجام انتقال درآمد اختصاصی از حساب بانکی غیرقابل برداشت به حساب دانشگاه نزد خزانه، نحوه بررسی پرونده ها و اسناد درمانی جهت ارسال به سازمانهای بیمه گر، ثبت ارسال و وصول مطالبات بیمه ای در دفاتر حسابداری
- تهیه فایل ثبت ارقام درآمد به تفکیک درآمد ها
- ثبت نرخ ها در سیستم های ثبت خدمات درمانی، به عنوان تعرفه خدمات
- انجام فرآیند تحقق و وصول درآمد در واحدهای تابعه؛ میزان و نحوه وصول، ثبت و ضبط آن در سیستم حسابداری
- انجام انتقال درآمد اختصاصی از حساب بانکی غیرقابل برداشت به حساب دانشگاه نزد خزانه، نحوه بررسی پرونده ها و اسناد درمانی جهت ارسال به سازمانهای بیمه گر، ثبت ارسال و وصول مطالبات بیمه ای در دفاتر حسابداری
- پیگیری کسورات بیمه ای نامتعارف در واحدهای تابعه و ایجاد شرایط جهت حداقل شدن کسور
- اقدامات لازم جهت جلوگیری از سوخت شدن درآمدها و گزارش مستمر نتیجه اقدامات به مقام مافوق.
- اقدام لازم جهت صدور اسناد حسابداری درآمدها و اسناد و مدارکی که منتج به شناسایی درآمد می گردد
- نگهداری مطلوب اطلاعات مربوط به منابع و درآمدها.
- انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق