امروز : 14 تیر 1403
معاونت توسعه مدیریت و منابع
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1402/01/16 - 14:03
  • 30
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZSEz

برنامه ریزی دقیق جهت تعمیرات و نگهداری سیستم تاسیسات علاوه بر کاهش هزینه ها عمر مفید سیستم را نیز افزایش می‌دهد

رییس اداره نگهداشت دانشگاه با اشاره به راه اندازی اداره نگهداشت دانشگاه از تاریخ 1401/9/1 گفت: برنامه ریزی دقیق جهت تعمیرات و نگهداری و راهبری سیستم تاسیسات علاوه بر کاهش هزینه ها عمر مفید سیستم را نیز افزایش می دهد...




رییس اداره نگهداشت دانشگاه با اشاره به راه اندازی اداره نگهداشت دانشگاه از تاریخ 1401/9/1  گفت: برنامه ریزی دقیق جهت تعمیرات و نگهداری و راهبری سیستم تاسیسات علاوه بر کاهش هزینه ها عمر مفید سیستم را نیز افزایش می دهد.



 مجید دوست رضا با اشاره به اهمیت یک مدیریت دقیق جهت استفاده بهینه از منابع و نقش پر رنگ سیستم‌های تاسیساتی  بر هزینه‌های دانشگاه اظهار داشت: تجربه نشان داده عدم دقت در نگهداری صحیح و عدم تعمیرات به موقع سیستم تاسیساتی، منجر به استهلاک سیستم  و صرف هزینه های سنگین برای جایگزینی زودرس آنها خواهد شد.



وی افزود: برسی و بازدید از کلیه سیستم های مکانیکی و الکترونیکی دانشگاه به منظور ارزیابی دقیق از وضعیت موجود دستگاهها و نظارت بر عملکرد پرسنل فنی امر ضروری به نظر می رسد.



رییس اداره نگهداشت، رفع مشکل سردی دمای محیط خوابگاه امام علی(ع) با اصلاح خط رفت و برگشت لوله آب سیستم گرمایشی،  رفع عیب مشکل آب گرم مصرفی خوابگاه الزهرا با اصلاح درخط لوله های آن، تعمیر و سرویس کولر‌های موجود در واحد پردیس با وجود استهلاک شدید، انجام اقداماتی جهت صرفه‌جویی مصرف گاز در موتورخانه مجتمع مسکونی  به منظور کاهش چشمگیر مقدار گاز مصرفی و هزینه قبض گاز مصرفی مجتمع  و .... را از فعالیت های انجام شده در این اداره برشمرد.



دوست رضا با اشاره به رفع عیب مشکل سردی آب گرم مصرفی و سیستم گرمایشی خوابگاه شاهرودیان که اعتراض دانشجویان را به همراه داشت گفت: با توجه به استیجاری بودن خوابگاه و پیش‌بینی اعتبار بالغ بر 500 میلیون تومان توسط موجر جهت رفع مشکل، پرسنل اداره نگهداشت با صرف هزینه ای حدود  ۴‌میلیون تومان رفع ایراد نمودند.



 وی،  سر و سامان دادن به موتورخانه‌ها و انبارهای موجود در مجموعه، شناسایی تجهیزات دستگاه‌های مختلف تاسیساتی در دانشگاه و دسته بندی آنها و اولویت بندی جهت امر تعمیرات، تهیه شناسنامه فنی برای تجهیزات تاسیساتی دانشگاه، شناسایی افراد مجرب و دارای سابقه کاری مفید در راهبری و نگهداشت سیستم تاسیساتی، آموزش لازم جهت نگهداشت تاسیسات به پرسنل و انتقال تجربیات به آنها،  تهیه یک فرایند منطقی برای تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی، اجرا، کنترل، گزارش عملکرد و ارزیابی اداره نگهداشت، نهادینه کردن انجام درخواست‌ها در امور تاسیسات از طریق سامانه CMMSدر کلیه واحدها  و بهینه سازی در مصرف آب و برق و گاز در واحدهای دانشگاه را از برنامه های آتی این اداره برشمرد.






  • گروه خبری : اخبار معاونت
  • کد خبر : 102764
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم