امروز : 03 دی 1403
معاونت توسعه مدیریت و منابع
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
دکتر رضا رضائی
مدیر توسعه سازمان و تحول اداری
دکترای تخصصی (Ph.D) مدیریت فناوری


شرح وظایف مدیر توسعه سازمان و تحول اداری
  • برنامه ریزی برای نهادینه کردن نظام برنامه ریزی عملیاتی در راستای برنامه ریزی استراتژیک دانشگاه و مشارکت در تدوین برنامه ریزی استراتژیک دانشگاه
  • برنامه ریزی برای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و ارتقای سطح خدمات رسانی
  • برنامه ریزی و استقرار نظام پیشنهادات جهت بهره وری و بهبود ارائه خدمات  درراستای  کاهش هزینه های جاری، بهبود رویه های اجرایی،گسترش تفکر گروهی
  • برنامه ریزی ونظارت برجایریزی پست های سازمانی
  • برنامه ریزی ، نظارت ، اجرای و ارزیابی پروژه جانشین پروری و شایسته سالاری
  • برنامه ریزی ونظارت برتهیه شاخص های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد در سطح دانشگاه /دانشکده(جشنواره شهید رجایی)
  • برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های اصلاح نظام اداری، توسعه و ترویج مفاهیم تحول در دانشگاه/دانشکده
  • برنامه‌ریزی جهت استقرار و توسعه نظام جامع مدیریت دانش و یادگیری سازمان در سطح دانشگاه/دانشکده
  • مهندسی مجدد،تحلیل و طراحی سیستم ها و روش های انجام کار با هماهنگی و همکاری واحدهای مرتبط دانشگاه
  • بررسی و ارائه پیشنهادهای ادغام،  انحلال و یا ایجاد واحدهای سازمانی به مرکز توسعه مدیریت وتحول اداری  وزارت متبوع
  • بررسی و ارائه پیشنهاد بازنگری و اصلاح ساختار،شرح وظایف واحدها،پست های سازمانی واحدهای تابع دانشگاه
  •  ارائه پیشنهادهای کاربردی براي طرح در شوراها و کميته هاي برون سازماني مرتبط با حوزه کاري وپيگيري مصوبات
  • ارائه راهنمایی و مشاوره به واحدهای تابعه دانشگاه/دانشکده درباره اصلاح، بهسازی و ارتقاء فرآیندها
  • بررسی و اصلاح روش‌ها، رویه‌ها و فرآیندهای انجام کار در واحدها به شورای راهبری توسعه مدیریت  دانشگاه برای ارتقاء بهره‌وری، کارایی و رضایت ارباب‌رجوع و کاهش هزینه‌ها
  • نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوط به برنامه های مرتبط
  • نظارت بر برگزاری وشرکت درجلسات کمیته های مرتبط باحوزه فعالیت وارائه نظر پیرامون موضوعات مطرح شده
  • نظارت بر ابلاغ‌های سطوح سرپرستی، مدیریتی و سایر کارکنان منطبق با تشکیلات تفصیلی مصوب دانشگاه/دانشکده
  • نظارت بر اجرای ضوابط انتخاب، انتصاب  مدیران درکمیته مدیران
  • نظارت بر بروز کردن مستمر بانک های اطلاعاتی مرتبط با مهندسی سازمان، مهندسی مشاغل، برنامه ریزی  عملیا تی و سایر سامانه ها
  • نظارت بر حسن اجرای ساختار و تشکیلات مصوب دانشگاه/دانشکده
  • نظارت  بر تشکیل کمیته های تخصصی در فرایند پیشرفت مدیریت بهره وری
  • ایجاد بستر مناسب استقرار مدیریت کیفیت خدمات دانشگاه و واحدهای تابعه
  • شرکت در کمیته اجرایی گروه مهندسی مشاغل
  • مطالعه وبررسی درزمینه نیازهای آموزشی وبرنامه ریزی دوره های آموزشی کارکنان و مدیران درسطوح مختلف بر اساس نیاز سنجی های انجام شده واجرای دوره ها
  • تعیین اولویت های طرح های تحقیقاتی و راهنمایی مدیران وکارشناسان در ارائه طرح های hsr
  • تهیه و ارائه گزارش‌های عملکرد به‌صورت دوره‌ای به مسئولین و مراجع مربوطه
  • انجام سایر امور محوله در راستای اهداف و وظایف از سوی مقام مافوق